Het Streekarchief onderschrijft de Servicenormen die in 2010 zijn vastgesteld door BRAIN, de Branchevereniging Archiefinstellingen Nederland:

  • Wij zijn er om u van dienst te zijn en wij zijn voor u herkenbaar. U kunt rekenen op onze hulpvaardigheid en vriendelijkheid.
  • Wij stellen u betrouwbare en actuele informatie over onze bronnen en bestanden beschikbaar. Wij denken met u mee en zetten onze kennis en vaardigheden in, zodat u een antwoord kunt vinden.
  • Wij zijn bereikbaar via brief, telefoon, e-mail of internet: u krijgt binnen twee werkdagen een antwoord of bericht over de verdere gang van zaken (termijn beantwoording, eventuele kosten).
  • Wij bieden u een overzicht van onze beschikbare bronnen en bestanden. Wij geven duidelijk aan welke digitaal beschikbaar zijn, zodat u overal en altijd in deze digitale bronnen en bestanden onderzoek kunt doen.
  • Als uw antwoord op uw vraag niet bij ons te vinden is, helpen wij u de archiefinstelling te vinden waar uw vraag mogelijk wel beantwoord kan worden.
  • Inzage van originele stukken is mogelijk op onze studiezaal, waar een duidelijk leesbare aanvraagprocedure aanwezig is. Tenzij anders vermeld worden u onze bronnen en bestanden binnen maximaal een half uur na aanvraag ter beschikking gesteld.
  • De tarieven van onze dienstverlening zijn duidelijk zichtbaar op de website en in de studiezaal.
  • Wij staan open voor klachten, opmerkingen en wensen. In de studiezaal en op de website zijn daarvoor formulieren beschikbaar. U helpt daarmee onze dienstverlening te verbeteren. Binnen twee werkdagen wordt met u contact opgenomen naar aanleiding van een opmerking of wens. Uw klacht wordt binnen zes weken behandeld.

Opmerkingen en suggesties

Heeft u op- of aanmerkingen, wensen of suggesties, dan vernemen de medewerkers van het StreekĀ­archief dat graag van u. U kunt dit ook schriftelijk doen. Stuur uw bericht naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Hartelijk dank voor uw moeite!