Uw zoekacties: Gemeentebestuur, Drunen, 1991-1996

1510 Gemeentebestuur, Drunen, 1991-1996

 

In een inventaris staat beschreven welke stukken er allemaal in het archief aanwezig zijn, maar vaak ook een korte geschiedenis van het archief. Bij ‘Kenmerken’ vindt u de pdf-versie van de inventaris en algemene informatie over het archief. Bij ‘Beschrijving van de series en archiefbestanddelen’ vindt u de lijst met beschrijvingen van stukken die zich in dit archief bevinden, gegroepeerd in hoofdstukken/rubrieken. Door op het plus-tekentje te klikken voor een beschrijving van een hoofdstuk/rubriek gaat u steeds een niveau dieper in de inventaris.

 

Hoe zoekt u door een inventaris?

 

Klik op de zoekbalk, bekijk eventueel eerst de ‘Zoektips’ linksonder in het zoekscherm en tik vervolgens uw zoekterm(en) in. Klik vervolgens op ‘zoek’. Onder ‘Gevonden archiefstukken’ verschijnen de beschrijvingen van stukken  waar de zoekterm in voorkomt.

 

Wanneer u op een ‘Gevonden archiefstuk’ klikt, verschijnt een meer gedetailleerde beschrijving met rechts ook een aantal icoontjes in beeld. Het meest rechtse icoon (Aanvragen) kunt u gebruiken wanneer u het betreffende stuk in de studiezaal wilt komen bekijken. Een instructie hoe dit online aanvragen werkt, vindt u hier.

 

Welke archieven heeft het Streekarchief Langstraat Heusden Altena?

 

Bekijk het Archievenoverzicht om te zien welke archieven het Streekarchief beheert. 

 

beacon
 
 
1. Archiefvorming
1.1. Geschiedenis van de archiefvormer
1.2. Geschiedenis van het archiefbeheer
2. Inhoud en structuur van het archief
2.1. Inhoud
2.2. Selectie en vernietiging
2.3. Verantwoording van de bewerking
2.4. Ordening van het archief
1510 Gemeentebestuur, Drunen, 1991-1996
2. 2. Inhoud en structuur van het archief
2.4.
Ordening van het archief
In de voor u liggende inventaris is voor het secretariearchief van de gemeente Drunen 1991-1996 de zaaksgewijze ordening gehanteerd conform het registratuurstelsel van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. Het archief is ook gevormd volgens dit stelsel. De basisgedachte van dit stelsel was dat de ordening van de stukken zodanig diende te zijn, dat de stukken die op een zaak betrekking hadden, ook in het archief bij elkaar gehouden werden. Er was niet altijd sprake van een zaak, ook losse stukken kwamen voor. Dergelijke stukken werden bij elkaar gevoegd naar het onderwerp, het object of de persoon waarop ze betrekking hadden. Het geheel van de op bovengenoemde wijze in mappen bij elkaar gehouden stukken werd vervolgens geplaatst in een door het registratuurplan aangegeven systematische volgorde. De volgorde van onderwerpen in het plan was vastgelegd in een stelsel van decimale codegetallen. De code-VNG maakt streng onderscheid tussen onderwerpen betreffende het organisme (decimale code –2.07) en het personeel (decimale code –2.08) en die betreffende de taken waarvoor het orgaan zich gesteld ziet (decimale code –1.71 tot en met –1.88).
3. Aanwijzingen voor de gebruiker
3.1. Openbaarheidsbeperkingen
3.2. Beperkingen aan het gebruik
3.3. Citeerinstructie
Beschrijving van de series en archiefbestanddelen

Kenmerken

Datering:
1991-1996
Titel:
Gemeentebestuur, Drunen
Beschrijving:
Inventaris van het archief van de gemeente Drunen
Jaar van inventarisatie:
24-11-2020
Inhoud/samenvatting:
Dit archief bevat de te bewaren archiefbescheiden van het gemeentebestuur van Drunen over 1991-1996.
Auteur:
Gemeente Heusden afdeling documentaire informatievoorziening
Omvang:
36,5 m1
Openbaarheid:
Enkele inventarisnummers zijn niet openbaar. Dit is aangegeven bij de betreffende inventarisnummers.
Uitgever:
Streekarchief Langstraat Heusden Altena, Heusden
Geografische namen:
Archiefvormer(s):